بر طبق یک مطالعه اخیر انجام گرفته در آمریکا، مردم تقریبا نیمی از روز را صرف خیال بافی می کنند. یک برنامه آیفون، که آنها دانلود کردند، در طول روز و شب در مورد افکار و حالاتشان از آنها سؤال می کرد. ممکن است ارتباطی میان افکار و شادی هم وجود داشته باشد. اکثر کسانی که می گفتند .....خیال پردازانه نیز هستند، اعتراف کردند که در آن زمان خیلی خوشحال نبودند. این مطالعه به این نتیجه رسیده است که در 30 درصد از زمان افراد واقعا بر آنچه که انجام می دهند متمرکز نیستند. ذهن آنها در مورد چیزهای دیگر سرگردان است. اکثر آنها اعتراف می کنند که آنها به آسانی پریشان می شوند.
کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، در زمان های مختلف روز صدا زده می شدند و مجبور بودند به چند سوال از آنچه که انجام می دادند پاسخ دهند. ذهن آنها سرگردان بود. اغلب آنها قبول داشتند که به راحتی حواسشان پرت می شود.
تیم تحقیق متوجه شد که تقریبا در نیمی از زمان، شرکت کنندگان بر روی آنچه انجام می دادند متمرکز نبودند.

بیشتر بخوانید: بگذارید بچه ها درباره آینده خیال بافی کنند


ممکن است ارتباطی میان افکار و شادی هم وجود داشته باشد. اکثر کسانی که می گفتند خیال پردازانه نیز هستند، اعتراف کردند که در آن زمان خیلی خوشحال نبودند.
افرادی که در ورزش، مکالمه یا عکاسی با تلفن صحبت می کردند شادتر بودند، در حالی که کسانی که در جلوی کامپیوتر کار می کردند یا نشسته بودند، ناراضی بودند. با این حال، نظرسنجی بیان نمی کند که آیا افکار پوچ به ناامیدی می انجامد یا خیر